Predstavujeme novú Absolut Haring Artist-Edition!

„Umenie je pre všetkých“: Absolut vzdáva poctu Keithovi Haringovi a oslavuje tvorivosť bez hraníc
Absolut Vodka predstavuje novú limitovanú edíciu Absolut Haring Artist-Edition, ktorou vzdáva hold jednému z najvýraznejších pop-artových umelcov 20. storočia – Keithovi Haringovi. Takmer štyridsať rokov po tom, čo Haring po prvýkrát premenil ikonickú fľašu Absolut na umelecké dielo, prichádza jeho odkaz v modernej podobe pre ďalšiu generáciu.
Fľaša ako manifest kreativity
Absolut a Haring spája rovnaká filozofia: umenie má byť prístupné všetkým. Limitovaná edícia je preto nielen poctou jeho dielu, ale aj symbolom slobody, jednoty a kreatívneho sebavyjadrenia. Dizajn čerpá z Haringovej snahy priniesť umenie z galérií do ulíc a každodenného života – presne tak, ako to robil v pulzujúcom New Yorku 80. rokov.
Nová verzia oživuje jeho originálnu prácu z roku 1986: tancujúce postavičky v červených líniách na žltom pozadí, doplnené ikonickou modrou farbou značky Absolut. Výsledkom je vizuál plný energie a radosti, ktorý okamžite upúta pozornosť.
Viac než len obal
Fľaša Absolut Haring je umeleckým objektom sama o sebe. Na ochrannom obale nesie Haringov vlastnoručný podpis a jej povrch zdobia jeho typické postavy v kontrastných červených a žltých tónoch. Ručne kreslený medailón zakladateľa značky L. O. Smitha na hrdle fľaše dodáva osobný a unikátny detail, vďaka ktorému pôsobí ako kinetické 3D dielo – určené na obdiv aj na prípitok.
Absolut Haring Fizz: koktail plný života
Pri príležitosti uvedenia edície vznikol aj originálny koktail Absolut Haring Fizz, ktorý spája New York s Áziou – dve veľké inšpirácie Haringovho života. Nápoj kombinuje svieže jablko, pomaranč, sezam a zázvor. Výsledkom je odvážna, osviežujúca chuť s výrazne žltou farbou, pripomínajúcou Haringovo pôvodné dielo.
Tvorivosť ako inšpirácia
„Absolut vždy verila, že umenie má byť otvorené, radostné a dostupné pre každého,“ hovorí Deb Dasgupta, viceprezidentka globálneho marketingu značky Absolut. „Keith Haring žiaril energiou a nádejou. Touto edíciou pozývame novú generáciu, aby jeho odkaz oslavovala spolu s nami.“
Liya Zhang, viceprezidentka globálneho marketingu v Pernod Ricard GTR, dodáva: „Po úspechu edície Absolut Warhol je pre nás česť vzdať hold ďalšiemu vizionárovi. Haringove diela sú nadčasové – plné farieb, energie a posolstva, že umenie je pre všetkých.“
Spolupráca s Artestar
„Naším cieľom je udržiavať Haringov odkaz živý a prístupný,“ hovorí David Stark, zakladateľ a CEO agentúry Artestar, ktorá zastupuje Keith Haring Studio. „Spolupráca s Absolut je krásnou poctou, ktorá nadväzuje na moment z roku 1986 a prináša ho späť k ľuďom.“
Kde a kedy edíciu nájdete?
Absolut Haring Artist-Edition bude od júla dostupná v medzinárodnom travel retaili a od októbra sa objaví vo viac než 40 krajinách sveta – vrátane Nemecka, Veľkej Británie, Mexika, Kanady, Austrálie, Číny, Talianska a Poľska. Dostupná bude iba počas obmedzeného obdobia.
Kampaň odštartuje na letisku Gatwick s pop-up automatmi, ktoré ponúknu nielen fľaše, ale aj exkluzívny merch. Ikonické 3D billboardy v Haring štýle rozžiaria letiská v Sydney či na Heathrow. V Londýne Absolut pripravuje aj spoluprácu s Uberom – cestujúci si budú môcť cez funkciu Add-to-Wallet vopred zabezpečiť darčekový voucher na nákup.
