Skupina Pernod Ricard
Skupina Pernod Ricard vznikla v roku 1975 spojením dvoch rodinných spoločností – Pernod a Ricard. Korene však siahajú ešte hlboko do histórie, až do roku 1805, keď Henri Louis Pernod založil prvý absintový liehovar vo Francúzsku. Paul Ricard naopak prišiel v roku 1932 na trh s anízovým nápojom s názvom pastis, ktorý sa čoskoro stal francúzskym národným nápojom. Skupinu, so sídlom v Paríži, v súčasnosti vedie Alexandre Ricard, ktorý v roku 2015 nadviazal na svojho strýka Patricka Ricarda, syna samotného zakladateľa spoločnosti Paula Ricarda.
Pernod Ricard je popredným svetovým výrobcom a distribútorom prémiových alkoholických nápojov a vín. Ponúka 240+ prémiových značiek alkoholických nápojov vo viac ako 160 krajinách sveta. Dnes je svetovou dvojkou a jasnou amíciou je stať sa lídrom vo svojom odbore. Skupina má viac ako 80 pobočiek po celom svete, v ktorých sa zameriava na trvalý rozvoj a rast.
Filozofia Pernod Ricard je postavená na zbližovaní ľudí a zdieľaní zážitkov, pričom všetkými činnosťami sa snažíme robiť svet krajším miestom. Toto odráža aj naše motto „Créateurs de convivialité“, kedy ako „Tvorcovia pohostinnosti“ prispievame k tomu, že naša vrodená potreba stretávať sa s blízkymi ľuďmi prináša jedinečné zážitky a radosť zo života.
Jedinečné portfólio prémiových značiek a zodpovedný prístup vo všetkých oblastiach, v ktorých pôsobíme, nám pomáhajú dosiahnuť našu ambíciu stať sa svetovým lídrom na trhu s prémiovými destilátmi a vínom. Pernod Ricard sa po celom svete neustále venuje inováciám a prispôsobuje sa aktuálnym trendom, ktoré sú jedným z pilierov dlhodobej stratégie spoločnosti. Sústredíme sa tiež na rozvoj nových trhov a značiek, pri ktorých rešpektujeme ich lokálne špecifiká a vlastnú identitu.