Poznáme slovenského víťaza Chivas The VENTURE


Z päťdesiatky prihlásených projektov vybrala porota osem najoriginálnejších, s výnimočným spoločenským presahom, ktoré sa zúčastnili finále. Porota v zložení Lukáš Alner, Šimon ŠickoJuraj Porubský rozhodovala o projektoch z oblasti informačných technológií, zdravotníctva, stravovania, životného prostredia, ale i mnohých ďalších. Ako povedal ambasádor projektu Lukáš Alner: „Slovensko je malá krajina, ktorá žije z áut a Tatier, čo je dlhodobo neudržateľné. Firmy, korporácie, aj jednotlivci musia prebrať zodpovednosť za prínosné aktivity, za ochranu životného prostredia, sociálnu zodpovednosť, skrátka priniesť niečo pozitívne pre svoje okolie. A preto som rád, že aj na Slovensku už máme takúto súťaž.“

Každý z finalistov vydal pred porotou zo seba to najlepšie – tá hodnotila nielen mieru spoločenského prínosu, inovatívnosť, prezentačné schopnosti, ale aj afinitu k duchu súťaže, no tiež to, čo môže súťaž dať projektu – ako ho akcelerovať, ako mu pomôže medzinárodne preraziť. Slovenským víťazom súťaže Chivas the VENTURE, ktorá odmeňuje spoločensky zodpovedných podnikateľov za ich úsilie prinášajúce pozitívnu zmenu, sa stal startupový projekt SmartHead. Čím oslovil porotu objasňuje L. Alner: „Mať dobrý nápad nie je základom úspešného projektu. Je to tím. Tím, ktorý bude túto inovatívnu myšlienku rozvíjať ďalej, ktorý stojí za projektom, vie ho predať, popasovať sa s prípadnými prekážkami. A práve o tom nás predsvedčil SmartHead.“

Za online platformou pre udržateľný svet, ktorá pomáha zviditeľniť firmy aj jednotlivcov, ktorí dávajú dobro a stávajú sa inšpiráciou pre druhých, stojí Veronika Osvaldová so svojím tímom. K výhre s neskrývanou radosťou povedala:

„Sme veľmi radi, že sme sa mohli zúčastniť tejto súťaže. Urobili sme maximum preto, aby sme uspeli, dúfali sme a ten prvý pocit, keď nás vyhlásili, bol úžasný! Tak ako našou snahou je zviditeľniť dobro, ktoré sa koná okolo nás, aby inšpirovalo  ďalej, tak aj SmartHead na začiatku potrebuje dať vedieť, že tu je, aby sa jeho poslanie mohlo napĺňať. Verím, že s týmto nám môže pomôcť práve lokálne víťazstvo v tejto súťaži, otvoriť nové možnosti doma a v zahraničí. Chcem však zdôrazniť, že bez skvelého tímu a ľudí, ktorí nás podporujú by to nešlo. Spolu môžeme dokázať veľa. A štrngnutie si s víťaznou whisky bude príjemným extra zážitkom.“

Veronika spolu so svojím tímom priniesli na Slovensko online platformu pre malé aj väčšie firmy, neziskové organizácie a vládne inštitúcie, pretože veria, že dokážu vzájomne spolupracovať. SmartHead chce dodať chuť, inšpiráciu a podporiť spoluprácu v oblasti zlepšovania nášho prostredia, života. Chce priniesť viac uvedomenia si toho, že každý môže rôznymi, aj malými skutkami prispievať  k tvorbe lepšieho prostredia, presne v duchu ich hesla: Len spolu môžeme otvoriť naše mysle, aby sme zlepšili svet.“

„Som úprimne rád, že sa nám poradilo zorganizovať prvý ročník súťaže Chivas The VENTURE na Slovensku. Z brandového pohľadu SmartHead svojou podstatou najlepšie reprezentovali myšlienku social responsible enterprenuership, akou žijeme aj my v Chivas Regal. SmartHead je globálne šíriteľný projekt, ktorý má šancu uspieť kdekoľvek na svete. Aj keď je Slovensko malá krajina, máme skvelé nápady, skvelých ľudí a preto verím, že SmartHead na to majú!,“ hovorí Matúš Kollár, brand manažér značky Chivas Regal zo spoločnosti Pernod Ricard Slovakia, ktorá značku prémiovej škótskej whisky prináša na slovenský trh.

Víťaz získal okrem fľaše Chivas Regal aj mediálny priestor v mesačníku Forbes, no predovšetkým vstupenku na Chivas The VENTURE Accelerator week v britskom Oxforde, ktorý sa uskutoční na jar budúceho roka. Stretne sa tu s ostatnými lokálnymi víťazmi z ďalších krajín, ktorí si v júli budúceho roka ´zmerajú sily´ v celosvetovom finále. V rámci Final pitch v Los Angeles si globálny výherca pre svoj projekt odnesie podiel zo sumy až milión dolárov.

A keďže prvý ročník zaznamenal výborný ohlas, už teraz sa môžu všetci ľudia s výbornými nápadmi tešiť na druhý ročník. Práve pre nich pripravili známi a úspešní podnikatelia a zároveň porotcovia súťaže Chivas the VENTURE týchto 5 tipov, ako uspieť:

choďte za svojimi snami, nedajte sa odradiť prekážkami, ale zároveň zistite, či už podobný projekt nefunguje niekde v zahraničí. Nepodceňujte sa, nehanbite sa, no tiež si nemyslite, že ste najlepší – pretože stále je čo zlepšovať

nebojte sa inovovať už existujúci projekt, no vylepšite ho o niečo, čo ocenia bežní ľudia, čo je pre nich skutočne potrebné – tak má šancu uspieť kdekoľvek na svete.

choďte sa pozrieť do zahraničia, ako tam riešia problémy, výzvy týkajúce sa podobnej oblasti z akej je váš projekt.

ak váš projekt skvele funguje aj na našom malom 5-miliónovom trhu, je veľká šanca, že bude úspešný aj na veľkých trhoch v zahraničí.

naučte sa, ako zvýšiť povedomie o vašej značke, nezabudnite, že príbeh predáva – nielen smerom k investorom, ale aj zamestnancom, klientom, či pre médiá.